søndag den 29. januar 2017

d.16. historie Kejser Zero

Dette er den 16. historie med ord fra fb-venner. Oplægget var at skrive en historie ovenpå chokket over indsættelsen af USAs 45. præsident. Men også ovenpå den gryende worldwide modstand mod det menneskesyn, han står for. Her er de ord jeg fik:

The orange pretender, magtbalance, siddebadekarsalderdom, økoturisme, akustisk problemløsning, møntsamleren, oldtid, Labrador, bange for verdenskrig, fennikel, stormfulde højder, hentehår, tics, touche toupe, Agent Orange, saks, harpiks, personlighedsforstyrret.


..._ _ _...

Sarah & Traver
En flænge er NU. En saks klippede hul i himlens hud over That Gas/Station in Texas.
Seths små soldater strømmede ind. Sværmer nu i hovedet på The Orange Pretender
Time has come - 
You must come.

/Stravinsky

...- - -...

KLIP

Newsboard ved alle stationer, en mand taler ja nærmest råber i det klip, der kører i loop. Jeg står paralyseret og kigger, ser folk haste forbi, nogle hovedrystende, nogle giver fingeren til skiltet. Jeg stopper en forbipasserende og skal til at spørge om det er den samme optagelse, der vises alle steder, da en mand stiller sig tæt bag mig og hvisker: "I am Agent Orange number 456700044400¤/# "Husk at den mur vi bygger for at holde rotterne ude, også vil blive den mur, vi skyder oprørerne opad."Do remember!" 
Jeg vender mig om og ser en mandsling med fedtet hentehår, en slimet, krybende personage som på trods af den døde kulde i sit blik, de blottede rotteagtige tænder, forråder sig selv med sine tics og svedperler på panden. Han er bange sanser jeg, så jeg går endnu tættere på ham, trods stanken af surt tøj og hvisker ham i øret. "Ja! og man kan aldrig vide om Kejser Zero i morgen mener, at du er en oprører!., og så er Agent Orange and something maybe dead!". Derpå vender jeg mig bort og går ned ad trappen til perronen. 

Jeg er Sarah, der leder efter Traver. Stravinsky har kaldt på os... 

KLIP

Små buttede hænder klapper sig varme mens lyse slangekrøller svinger selvforførende - "Mor, mor! Nu er han der igen, Kejser Zero - og jeg havde ikke engang tændt tv'et...! Mor kommer storsmilende ind fra køkkenet, og siger: "Nej sikke han kan!" Stuen er lille og tæt møbleret, bag på døren hænger en riffel, Pete den tolvårige med skulende blik og mørkt genstridigt hår, griber riflen og sigter mod skærmen og råber "Dø pomfrit - No more fucking touche toupe from you". Et øjeblik efter flyver han hen ad gulvet, ramt af en stor farhånd. Ramt af et brøl: "Du skal fandeme ikke være blasfemisk i min stue! Dit lille møgyngel."

KLIP

Jeg er ved Groswater Bay i Labrador. Jeg kan høre Sarah kalde. Jeg har set Stravinskys besked. Jeg skal åbne til grotterne, jeg skal afsted: "Det er nu I skal forlade jeres hylder og komme, hør stenene - de kalder." Mit navn er Traver og jeg er klar.

KLIP

I AM KEJSER ZERO, AND ZERO WILL FALL UPON YOU DO YOU NOT OBEY. 
Kejser Zero er ved at blive sminket klar til endnu en liveoptagelse på det store nationale tv, det med egen adgang til alle tv-skærme i hele landet. MY COUNTRY, han øver sin barske mine og tænker på de stormfulde højder han nåede med hende den sidste sminkøse. Hende der som alle de andre, gerne ville drive det til noget indenfor tv. Han sætter emblemet fast på sin revers, tegnet på hans overmagt, hans virilitet, hans herredømme. Nej de må tro om! Han har langt fra nået sin siddebadekarsalderdom, han svømmer i det store hav med velvillige jomfruer - og nå ja ikke altid så velvillige, men "grab them by the pussy" var jo indforstået blandt ligemænd, men en tydeligt personlighedsforstyrret journalist havde twistet hans ord... Jeg må skrive et tweet tænker han, - de forbandende idioter i Dakota, der vil holde fast i en verden med økoturisme og urørt, hellig land - My arse! De kan skrubbe til Canada. - En tanke slår ham; Hvad med en mur deroppe?

Igen lyser det op i hans hoved som på et skilt med lyspærer hele vejen rundt, lidt som her i sminkerummet.: I AM KEJSER ZERO, AND ZERO WILL FALL UPON YOU DO YOU NOT OBEY. Men selvom han er vild med sit mantra, må han nok vente lidt endnu med den udgave og forøvrigt er hans magtbalance jo i orden, og der er givet vigtig håndslag med ham den skaldede.
Bag ham afbryder 'møntsamleren', hans tankerække med en hosten, på sin - hvad han vist kalder det - diskrete facon. Møntsamleren har været hans trofaste, usynlige væbner i mange år. Og det er nu ham, der velvilligt går fra dør til dør med Seths soldater, den nye hemmelige hær som møntsamleren på forunderlig vis meget hurtigt har fået etableret. De indkræver, bare for princippet's skyld! Den der latterligt udbetalte healthcare og betaler samtidigt andre til tavshed. Men snart er den taktik oldtid, et helt nyt fængsel vil lige om lidt stå klart, til de der åbenlyst betvivler hans ord. I AM KEJSER ZERO, AND ZERO WILL FALL UPON YOU DO YOU NOT OBEY.
Møntsamleren viser med et kast med hovedet at Kejser Zero skal se ud på den smagløse endnu ikke underlagte tv-station, der lige nu i et breaking news klip, viser: at Kejser Zero "should be blocked from making his planned state visit to the UK as long as his"Muslim ban" policy remains in place, Jeremy Corbyn has said..." Et rasende udbrud får ham op at stå, og han råber: "Who the fuck is uk?"

KLIP

/Stravinsky.
Jeg har hapiks i mine lommer. Jeg går til havet. Vores skibe er klar... De Høje Hentere er landet, de har valgt side, de er rede. Sarah ved det, hun har sendt en meddelelse. Alle er begyndt at samles derude på sletterne, duften af vild fennikel bærer deres skridt. Sarah sørger for akustisk problemløsning i byerne. Der vil blive stille.
Vi er alle nu - vågnet...
En hilsen fra Traver.

KLIP

Små buttede hænder stryger ned ad hans ryg, en stille hulken forlader hans krop. Han sidder med armene omkring sine knæ og kan se sin far gå rundt derovre ved benzinstanderen. Han vender sig mod sin søster og siger: "Becca, jeg er bange for verdenskrig, bange for, at det kan ske med kejser Zero, han kryber ind i vores hoveder Becca!" Becca slår begge hænder op mod sin mund i forbløffelse og med store øjne, ser hun på ham og siger: "Nej! Pete, sådan noget må du ikke sige, så bliver du smidt ud. Mor og far siger, at Kejser Zero har styr på det.. du gør dem vrede når du siger sådan noget. Jeg kan ikke lide, at du bliver slået. Vil du ikke godt lade være med at sige sådan noget?" Pete sukker og rejser sig op, han stryger sin søster over lokkerne og begynder at gå ud mod markerne, ud mod landskabet, der er en duft, en svag duft af anis. Han må finde den duft. Bag sig hører han Beccas stemme blive svagere og svagere, hun råber, "Pete, hvor skal du hen?" "Kom tilbage Pete".

KLIP

...- - -...
Kom, det er nu. Kom det er nu. Kom alle.
En hilsen fra Sarah
..._ _ _...






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

gittan.pedersen@gmail.com