søndag den 8. november 2015

fjorden

fjorden lå grå med fjern latter i tågen
I gik i nyhedens rum og talte
inde i mig samlede jeg dufte og sten
i et skrin glimtende af dugdråber

vi var tre på tur
lethedens letteste konstellation
med efterårets glasur som en kåbe
af gyldne løfter til det kommende mørke

jeg fotograferede jeres rygge i skridt
langsomt i gummistøvler lod I vandet
kærtegne jeres fødder kolde, lod I spor
synke ned i vådt sand som flygtige drømme

ved den udgående orange brændeild
blotlagde vi på skift barndomsrædsler
og delte håb til vores fremtidsbørn
velvidende, at de en dag ville kalde os rædsomme

stormen Freja tvang træernes klædedragt af grenene
med kolde hårde dråber mod taget, mod vinduerne
drømmene lod sig se i sekvenser med ord fra vores møde
men solens morgen udviskede og bortjog gøgleren i mig

jeg lod hende hænge tilbage i brønden hos bænkebidere





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

gittan.pedersen@gmail.com